Видео тренировки / Домашен фитнес – I-ва част

Standard

Ето няколко видео тренировки (Pump it Up. The ultimate Dance Workout; The Next Challenge – Cindy Crawford and Slim and Sleek Fast), които могат да се правят в домашни условия,  какво представляват накратко и откъде могат да се свалят🙂

Pump It Up! The Ultimate Dance Workout

Това е най- добрата аеробика, поне за мен. Вдъхновена от Call on Me на Eric Prydz, като някои от главните действащи лица са същите🙂 Интересна е, много динамична и енергична с атрактивни движения и стъпки. Бих казала, че е трудна и продължава да бъде предизвикателство дори след година работа по нея. По простата причина, че е повече от час и е доста интензивна. Разделена е на 5 секции. Първата е 10 минутна загрявка, която сама по себе си би довела до пълно изтощение един напълно начинаещ. Следват две много интензивни секции от по 20 минути всяка. Движение без спиране, като чак към края темпото се понамаля. Според мен е изключително изтощаващо да се правят и двете в един ден. Следва секция с упражнения на земя включваща лицеви упори, коремни преси, повдигане на седалището. Попринцип е по- добре тренировката да започва с такива упражнения и да се преминава към аеробика след това, но тук принципът е обратен. Последната секция е стречинг, с който наистина е задължително да се завършва. Така се избягва силната мускулна треска, мускулите стават по- гъвкави и красиви. Ако се прави редовно издръжливостта неизменно се повишава и може да се премине към правене на повече секции, с по- малко почивки. В самото видео не дават такива почивки,  дори между секциите, затова всеки си преценява кога да спре и за колко.

В началото стъпките са малко объркващи, но най- много от второ – трето гледане се научават. Изисква се координация между ръце и крака, която само отначало изглежда сложна, но с практиката се затвърждава. Има мнооого секси движения🙂 Научават се и доста интересни танцувални стъпки. Даян Бери поддържа динамиката и мотивацията и просто не ти дава да се отказваш🙂 It is a big fun!

Pump It Up! The Ultimate Dance Workout

Cindy Crawford – The next Challenge / Синди Крауфърд – Следващото предизвикателство

Тренировката е разнообразна. Обръща се внимание на всички мускулни групи. В началото има малка кардио загрявка и после се преминава към упражненията за краката. Правят се напади, клекове, ритници. Има мнооого прекъсвания за почивки, което е малко дразнещо, защото натоварването не е чак толкова голямо. Но от друга страна се смята, че смяната на скоростите и натоварването при тренирането (т.е. интервалната тренировка) дава по- добри резултати отколкото твърде бавна и плавна тренировка от една страна или твърде напрегната и бърза тренировка от друга.  Трябва да се редуват периоди на максимално интензивно натоварване с периоди на почивка. А на който не му се почива може да марширува на едно място. В секцията на земя се набляга много на коремните мускули. Коремните преси са до забрава. Следва работа с гирички за гърдите от легнало положение и отново коремни преси. После работа с гирички от изправено положение и… коремни преси. Това представлява повече от половината от времето, така че ако нямаме гирички половината от тренировка се обезмисля. А Синди е наистина голяма красавица и показва страхотно тяло. Упражненията са обяснени добре, даже на края на видеото отново има обяснения.

Cindy Crawford – The next Challenge

SELF: Slim and Sleek Fast – Стройни и красиви

Наистина добра тренировка на списание SELF! Упражненията са интересни и разнообразни. Включени са както кардио, така и силови упражнения, което я прави добре натоварена и балансирана. Има добра динамика и енергичност и като цяло е тонизираща. Често се сменя интензивността на упражненията, като например скороста или сложността им – първо една лесна серия, след това една усложнена и отново. Включени са доста подскоци, клекове, напади, плиета. Постоянно има движение. Завършва се с упражнения с гирички. Тренировката е озвучена на български, което е едно улеснение. В самия край са дадени и много полезни съвети, както относно физическите упражнения, така и за добрия хранителен режим. Според мен е подходяща е както за начинаещи, така и за по напреднали. Трябва да се правят поне 2 или 3 пъти седмично, като първите резултати се появяват след по- малко от 4 седмици.

Slim and Sleek Fast

–––––––––––––––––––––––––––––––-

Ако статията ви е харесала, натиснете Like или оставете коментар.

3 responses »

  1. Pingback: Видео тренировки/ Домашен фитнес – II-ра част « Hugging Bearr

  2. Pingback: Какво трябва да знаем за фитнеса, ако започваме сега « Hugging Bearr

  3. Pingback: Видео тренировки/ Домашен фитнес – II-ра част « Hugging Bearr

Кажи ми нещо

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s