Поли Генова – Солени Дни (без перука и по гащи??!)

Standard

Тази песен породи у мен дълбок и буен творчески размисъл…. Когато я чух по радиото за първи път, може да се каже, че ми се стори доста приятна отначало. Много свежарска мелодийка и приятни вокали, ненатрапващи се с нищо. Можеш да си я слушаш по цял ден и даже да не разбереш, че си я слушал. От друга страна обаче… текста хваща ухото без майтап. :Р Много ми е интересно кой незнаен поет го е писал, защото мисля, че си е оставил гащите в него :Р

Така… в текста има няколко твърде притеснителни неща, които своевременно породиха недоумението ми. За да стане по- ясно за какво говоря, ще приложа тази част от въпросния текст, за която ще става дума. А именно:

„Ооо, вижте колко е яко,
да ходиш бос и да спиш на земята,
без да ти пука как изглеждаш без грим и перука,
е лятото и започва от тука.

Припев:

Солени дни или нощи,
ще бъдем само по гащи.
С мен ли си? С мен бъди!
Бягай към плажа- не спи. „

„Без да ти пука как изглеждаш без грим и перука”???? Ето точно на тази част от песента се поразбудих и започнах съвсем основателно да се питам, че то кой толкова ходи с перука, че така да се притесни как ще изглежда без нея?😯  Аз не нося, и мога да гарантирам, че даже и не познавам човек, който да носи😀 Може би авторът на текста е по- така възрастен и си има познати, които с основание си ходят винаги с перуката :Р Или пък е някой твърде навътре в хайлайф средите и е свикнал да е сред светски личности ползващи такива аксесоари… Каквато и да е причината за този чудат избор на думи, като чуя думата перука и ми става… горещо. Много неуместно да се споменава  в текста на такава свежа, лятна песничка.

Толкова ли не е могъл да се сети да римува думата „пука” с думата „бижута” например? „Без грим и бижута…” ами да, някои хора биха се чувствали направо голи така, че даже и по без гащи :Р

И така съвсем логически стигаме и до другия доста любопитен момент. „Солени дни или нощи, ще бъдем само по гащи”! От кога думата „гащи” заслужава такова лирическо възпяване? Кой изобщо ходи с гащи? Бабите и дядовците на село? И ето тук и сега започвам сериозно да се съмнявам, че въпросният песновезнец е прогресивно застаряващ и не е виждал дамско бельо от твърде отдавна :Р Ако не знае сега хората ходят с прашки…. Това е едно изобретение на цивилизацията и човешкия гений, което по една случайност се римува с думата „нощи”. „Солени дни или нощи, ще бъдем само прашки” Какъв е проблемът? Освен това асоциациите, които създават тези две думи… различни колкото денят и нощта. Лично аз си представям нещо раздърпано с хвръкнали ластици, като чуя думата гащи. Думата „прашки” от своя страна звучи игриво и закачливо🙂 Може би на Поли Генова й е било леко неудобно да изпее думата прашки? Малко ме съмнява, но все пак вместо гащи можеше да се възпяват и бански. Така даже всичко ще звучи съвсем логично. Но нищо тук не е логично. Хората ходят с перука и евентуално само по гащи :Р

Като оставим това настрана… макар че ми е много трудно :Р има и един друг момент, който е можело да бъде отигран доста по- добре.

„Ооо, вижте колко е яко, да ходиш бос и да спиш на земята”

Нищо против земята нямам, само че наистина не знам как се спи на нея, и как това би било яко? На твърдата, ръбеста земя? Да бе да. А вместо това нещата биха могли да звучат ето така:

„Ооо, вижте колко е яко, да ходиш бос и да спиш на тревата”🙂

Поли, много те моля, намери си някой друг да ти пише текстовете, или пък ако няма кой друг, моля те пращай ми ги за една бърза редакция, че поне после да слушам песните без такъв вътрешен смут🙂

8 responses »

    • Те много неща не заслужават лирическо внимание…. но трудно бих могла да се сетя за по- неподходяща дума за песен от… гащи🙄

  1. „прашки“ звучи някак си по .. чалга. абе много го мислиш, отпусни се и се забавлявай =)

    • „Прашки“ звучи чалга, „гащи“ звучи селски😀, май „бански“ звучи най- академично и всички биха били доволни. Обаче пък първия вариант ми се вижда най- смел и леко пикантен, а това попринцип е добрe, независимо от жанра :Р Това са аргументите за моето лекомислие, А….й😛

  2. да ти кажа и аз се бях възмутила доста от текста, виждам че не съм единствената …. идеята с банския на мен ми допада най-много, освен това искам да те поздравя за блога много е свеж и забавен🙂

    • Най- после някой да се съгласи с мен!🙂 Мерси, радвам се, че блогът ми ти харесва. Коментарът ти много ме радва🙂

  3. Аз мисля, че освен над 60-те, човека е бил и сериозно подпийнал И напушен – знаете как е, пада ти критичното мислене, особено от второто…🙂

    Чух я в такси и веднага изтръпнах от ужас! Мен лично най ме смущава „С мен ли си? С мен бъди! Не помниш нищо от снощи“…

  4. Убивайки НЕсполуката на нощния труд (12 часа са т’ва, мам..му :)), без да искам се „запознах“ с Гащите на Генова,чрез прозорливата рецензия. Тук и сега. Само чрез извадковия материал от осем къси редчета. Без лично напрежение (в симпатиковия дял, напр.) и изръсване на адреналин (злоба или др.подобно), семпло искам да добавя нещо… Малко ми е гузно. Хм. Като се замисля(?!) съм си абсолютно хетеро, но може би само така Си мисля. Ако съм мъжкар (за какъвто се възприемах,уви до днес) как така ми се появиха образи на разкрепостени травестити, бягащи по плажната ивица – боси и определено по гащи?? Смели, храбро възприели натурите си, те вече нямат нужда от макияж и преструвки… Дори „виждам“ и какво са направили, малко преди да си откъснат перуките. Да. Просто знам със сигурност, че те са прескочили (броени мигове преди да бъдат овековечени в поемата) високите и бодливи стени на някоя социалистическа, в см.ретро, казарма… Спирам! Уплаших се от въображението си…🙂

Кажи ми нещо

