Мисия дълга коса ( или как да се подстрижем сами)

Стандартен

Чувала съм за доста хора, които имат страх от зъболекари, но моя страх е по- особен – той е от фризьори. Всичко започна след една не особенно сполучлива прическа в пети клас – къса на черта, някъде до под ушите с наистина дебел бретон. Не помня какво съм искала, но със сигурност не е било това. Това беше тъмен период. Мисля, че оттогава е манията ми по дългите коси. За съжаление доста време мина докато успях да я отгледам, защото я съм отишла на фризьор, я усилията са отишли на вятъра. Това още повече затвърди тръпките, които ме побиват, когато стане дума за ходене на фризьор. Накрая започнах да ходя много рядко (това е най- ефективния начин за пускане на дълга коса) и не знам защо, но винаги след това има нещо за дооправяне. Затова реших да пробвам да се подстригвам сама. А най- добрия помощник в това начинание ми се яви Youtube :* Има доста клипчета с различни техники, явно не съм само аз недоволната. Супер лесно е и всеки може да го направи. Всеки може сам да се подстриже на пластове, на черта, на триъгълник, да си отреже бретон и т.нат. Ето и кои са най- добрите помощни клипчета.

1. Тук е показан вероятно най- лесния начин за оформяне на косата на триъгълник и венец,  и то без помоща на разни касапи ака фризьори :р

http://feyeselftrim.livejournal.com/ – блогът на Feye, в който тя обяснява как да се подстрижем сами на черта, на венец или на триъгълник, по същия този лесен начин.

2. Фасулски начин да подстрижем сами цялата си коса на пластове. Във видеото използват нещо като щипка, която притиска косата за да не мърда. Не знам дали тук продават такива – би  било по- лесно с нея, но може да се замести с най- обикновен ластик, някаква друга широка щипка, или просто с малко помощ от някой друг.

3. Това видео ми харесва защото показва как може сами да си оформим по- къси горни пластове.

4. Друг начин за правене на пластове, но е по- скоро за дооформяне и поддръжка на вече направени пластове.

5. Нещо подобно на предната техника.

6. Това отново е на същия принцип, обаче мадамата използва самобръсначка вместо ножица… Попринцип не е лошо като идея, стига да е остра и чиста.

7. Много добро видео за това как се реже бретон, който пада на една страна. Жалко, че не ми отиват, иначе бих се пробвала.

8. Това тук вече си е цял урок по фризьорство, но за съжаление ще трябва да обучим някой доброволец на него, защото няма как да се подсрижем сами така, даже ако бяхме Едуард ножицата 🙂

Успех, на който се реши! 🙂

Един отговор »

  1. Браво, привествам с всичката си енергия това начинание. Стига с тия каки подстригвачки, които с финт и отработен трик ти казват ,ами струва пет лева , след като са ти кълцали косата 5 минути и то по свой калъп отработен от години. Няма отговорност, няма разходи, няма съвест. Аз работя до една такава ,врата до врата. Работното и време е 5 часа , Само подстригва и то предимно мъже,Няма прически, няма измиване , няма сушоар и ги хвърля като на конвеър по 5 минути бройката. Погалва ги накрая с намокрени нежни ръчички с мълчана вода от три извора и всички са доволни и щастливи , че им направи същата прическа както преди и която са очаквали и след три дни пак са на опашката . Тази женица не си тръгва за деня без 150 лв минимум за работа от 5 часа . Евала ,а а а а на професията . Ставам подстригвачка. !

  2. Хора,пробвахте ли това,справяте ли се,защото мен ме е страх да опитам.Хайде дайте малко кураж де 🙂

    • Да, аз точно се подстригах и го правя откакто попадна тук и видях начина 🙂 Последния път като ходих на фризьор каза, колко хубава прическа. Не признах, че съм я направила сама. Естествено, ако те е страх режи малко, за да може да се оправи. Моят съвет е задължително да се подстригвате с машинка, а не с ножица, защото машинката реже без да опъва … който не го е правил няма да ме разбере.
      Още веднъж Благодаря, мече 🙂

  3. suset, аз съм изпробвала няколко от начините за правене на пластове, най- вече този с навеждането на главата и при мен се получаваше добре. Сега обаче съм се запалила по чертата и от доста време си изравнявам косата по „метода на Фей“ за рязане на черта (дала съм линк към блога й). Получава се перфектна черта, хората ме поглеждат невярващо когато им кажа, че съм се подстригала сама 🙂 Не знам точно за кой метод питаш, но ако решиш да пробваш, както каза и Веси, винаги можеш да режеш по- малко, отколкото е нужно, за да ти е по- спокойно 🙂 Успех и моля те сподели какъв е бил резултата при теб, защото наистина би било полезно за всички, които четат 🙂

    За нищо Веси, пращам ти много мечешки прегръдки 🙂

    • Преди няколко месеца се подстригах по видео #2. Използвах пластмасова щипка за затваряне на пликчета и торбички.
      Не знам дали ги има навсякъде в България, но в Икеа трябва да ги има със сигурност. /не живея в България и за това не знам/.
      Важното е, че за първи опит се справих великолепно! Всики мн. ме харесаха.

  4. Благодаря много за този пост!
    Живея на място, където няма фризьорски салон и подстригването дори и 2 пъти годишно ми беше голяма драма… накратко пробвах по метод 1 и след месец по метод 2 (комплект щипки си взех от китайски сайт за 5$ и не се различават видимо от оригиналните).
    Много добре се получи и по двата начина 🙂

  5. Ей сега хващам пресата да си изправя косата и започвам. Имам дълга коса до кръста и искам без да ми се губи дължината да си оформя етажите. За това решавам ако ще е зле да съм си го направила сама, а не после да хвана някоя фризьорка за гушата. хахаха Ще докладвам резултата съвсем скоро!

  6. Бреййй много хубаво стана бе… Готова съм за постригвачка. Хем не ми се загуби дължината и си е пак толкова дълга хем си имам етажи.. КЕФФФ…

    • Прави ми впечатление, че дамите от видеата са с прави коси, а аз съм с доста чуплива направо къдрава. Някой с подобна коса опитвал ли е например триъгълник? Отзиви?

  7. Здравейте, на едно от клипчетата е използвана специална щипка с нивелир за подстригване на коса. Аз използвам такава и съм много доволна, отдавна не съм ходила на фризьор. Също така реших да продавам такива щипки. Ако искате такава, ето линк към моята обява в olx: https://www.olx.bg/ad/schipka-shnola-s-nivelir-za-podstrigvane-na-kosa-ID6AW5D.html

Кажи ми нещо